Who is who
Τρί 17 Απρ 2007
Η Hilary Swank είναι περίεργη υπόθεση. Κυρίως για εμάς τους άντρες. Θέλω να πω, βλέπεις την Scarlett Johansson και σκέφτεσαι αμέσως «μ’αρέσει», βλέπεις την Natalie Portman και σκέφτεσαι το ίδιο…βλέπεις την Hilary Swank, περιποιημένη και με φορέματα που κοστίζουν περισσότερο και από μια μέτρια ανεξάρτητη παραγωγή και το μόνο που περνάει από το μυαλό σου είναι «μ’αρέσει…πόσο φυσιολογικό είναι αυτό;». Άλλωστε, σε πολλές συνεντεύξεις διάφορες σταρ δηλώνουν αγοροκόριτσα. «Όταν ήμουν μικρή δεν έπαιζα με κούκλες», «έδερνα τα αγόρια», «πήγαινα για κυνήγι»..και μετά ξανασκέφτεσαι την Hilary Swank και θες να στείλεις σε όλες αυτές μια ανθοδέσμη με ένα τεράστιο SHUT UP γραμμένο στην κάρτα.
Η
Hilary Swank γεννήθηκε στις 30 Ιουλίου του 1974 στo Bellingham της Washington. O πατέρας της κάνει καριέρα στην Αεροπορία και ουσιαστικά το σπίτι της οικογένειας δεν είναι τίποτα παραπάνω από ένα τροχόσπιτο στην ύπαιθρο. Η μικρή
Hilary, δραστήρια και γεμάτη ενέργεια, ίσως δεν είχε καν όνειρό της την υποκριτική αλλά στα εννιά της χρόνια η
Suzy Sachs, γνωστή παραγωγός, την πείθει να πει το ναι στον πρώτο της θεατρικό ρόλο. Αυτόν του Μόγλη στο The Jungle Book. Ναι, ήδη από εννέα χρονών η
Swank έπαιζε ρόλους που αντιστοιχούσαν σε αγοράκια- καμία απορία για την τροπή που πήρε η καριέρα της. Η παρουσία της στην θεατρική σκηνή ήταν συνεχής, αφού συμμετείχε τόσο στον τοπικό θίασο όσο και στις παραστάσεις που ανέβαζε το σχολείο της. Παράλληλα η
Swank άρχισε να ασχολείται και με τον αθλητισμό όπου είχε να παρουσιάσει εξίσου σημαντικές επιτυχίες, όπως η 5η θέση της στην γυμναστική στους Junior Olympics της πολιτείας της Washington και η εξίσου καλή κατάταξή της στην κολύμβηση

(για όσους θέλουν λεπτομέρειες, είχε τις καλύτερες επιδόσεις στο ύπτιο και την πεταλούδα). Το 1990 οι γονείς της χωρίζουν και η
Hilary, που μένει με την μητέρα της, παίρνει την μεγάλη απόφαση: Μετακομίζει στο Los Angeles, γράφεται στο South Pasadena High School και αρχίζει να κυνηγάει κινηματογραφικούς ρόλους. Παρά την άσχημη οικονομική κατάσταση, που υποχρεώνει την ίδια και την μητέρα της να περάσουν μια μεγάλη περίοδο με το αυτοκίνητό τους ως σπίτι, η
Swank επιμένει και εμφανίζεται σε μερικούς μικρούς τηλεοπτικούς ρόλους, όπως πχ στο
Harry and the Hendersons με τον
John Lithgow, στο
Evening Shade και στο
Growing Pains. Ο πρώτος της κινηματογραφικός ρόλος έρχεται το 1992 με την-μικρή- συμμετοχή της στο
Buffy, The Vampire Slayer (σε σενάριο
Joss Whedon) αλλά το 1994, προσπερνώντας εκατοντάδες φιλόδοξες ηθοποιούς συνδέει το όνομά της με ένα ξεπεσμένο μεν, ένδοξο δε franchise: Το Karate Kid. O Daniel LaRusso έχει φύγει από το προσκήνιο αλλά ο Miyagi συνεχίζει τον σκοπό του- να σώσει κάθε βασανισμένο νιάτο της Αμερικής διδάσκοντάς του καράτε, πώς να φροντίζει bonsai και, υποθέτουμε, πώς να κυνηγάει φάλαινες για να φτιάχνει sushi. Στο
The Next Karate Kid παίρνει υπό την προστασία του τον χαρακτήρα της
Swank, την Julie-San, ένα αγρίμι για εξημέρωση. Το φιλμ δεν έφτασε το μυθικό status των προηγούμενων ταινιών αλλά η
Swank μόλις είχε πάρει το βάπτισμα του πυρός με τον πρώτο της πρωταγωνιστικό ρόλο.

Η καριέρα της
Swank αργεί να κάνει το μεγάλο άλμα. Σίγουρα οι προτάσεις που δέχεται είναι περισσότερες από ποτέ, και δεν έχει πρόβλημα με τις τηλεοπτικές εμφανίσεις, αλλά η μικρή οθόνη της φαίνεται…μικρή. Εμφανίζεται χωρίς μεγάλη επιτυχία στα φιλμ
Kounterfeit (1996) και
Sometimes they come back…again (1996) στα τηλεοπτικά
Terror in The Family,
Dying to Belong και
The Sleepwalker Killing και τελικά καταφέρνει να γίνει αναγνωρίσμο πρόσωπο τουλάχιστον στους teenagers με τον ρόλο της ως Carly Reynolds στο χρυσωρυχείο του Αaron Spelling, «
Beverly Hills, 90210». Φίλες της σειράς μας βεβαιώνουν πως η Carly ήταν μια ανύπαντρη μητέρα που συνάπτει σχέση με τον Steve, αλλά δεν ξέρουμε να σας πούμε περισσότερα. Παράλληλα, στο σετ του
Quiet Days In Hollywood γνωρίζει και παντρεύεται τον
Chad Lowe (αδερφό του
Rob) γάμος που κράτησε έως και το 2005. Ένα χρόνο μετά, και ενώ έχει προηγηθεί η απογοήτευση μιας οντισιόν που κατέληξε σε απόρριψη (Αυτή για το φιλμ
The Practice), η
Swank κάνει το πολυπόθητο breaktrough-και με τι τρόπο! Για να κερδίσει τον ρόλο του/της Brandon Teena στο
Boys don`t cry λέει ψέματα για την ηλικία της στους παραγωγούς, εμφανίζεται στο κάστινγκ ντυμένη καουμπόι και, όταν τελικά της λένε «ναι» , περνάει έναν μήνα ως άντρας προσπαθώντας να προετοιμαστεί για τον ρόλο (Δεν ξέρουμε αν η μέθοδος συμπεριλάμβανε πορνοταινίες ή βραδιές πίτσας και Champions League). Ο κόπος της αποδίδει καρπούς (όχι χρηματικούς-αμειβόταν με 75 δολάρια τη μέρα!) και οι κριτικοί, εντυπωσιασμένοι όσο και το κοινό, την ανταμείβουν με Golden Globe, Independent Spirit Award και φυσικά, Oscar. H
Swank είναι πλέον star και οι ρόλοι, πρωταγωνιστικοί και μη, δεν της λείπουν: Το 2000 εμφανίζεται στο μεταφυσικό θρίλερ του
Sam Raimi «
The Gift» ενώ το 2001 αλλάζει και πάλι προφίλ για το
The Affair of the Necklace. Στo
Insomnia καλείται, επιτυχώς,

να ισορροπήσει ανάμεσα στους
Al Pacino και
Robin Williams ενώ στο
The Core …χμμμ…το
The Core είναι ίσως το πρώτο σύνδρομο της Οσκαρικής κατάρας. Το φιλμ, ένα distaster (από κάθε πλευρά!) sci-fi δεν κατάφερε να επαναλάβει την επιτυχία αντίστοιχων ανάλαφρων ταινιών όπως το
Armageddon και η μοίρα του ήταν η λήθη. Η
Swank παίρνει βαθιά ανάσα και αφιερώνεται στην παραγωγή του δράματος 11:14, όπου την περιμένει και ένας μικρός ρόλος. Δεν σημειώνει κάποια σημαντική επιτυχία με το φιλμ, όπως και ούτε με το σχετικά αξιόλογο
Red Dust αλλά το 2004, και ενώ η καριέρα της μοιάζει να βρίσκεται στα πρόθυρα νοκ-άουτ, έρχεται από το πουθενά ο
Clint Eastwood και της προσφέρει τον ρόλο στο
Million Dollar Baby. «Προσφέρει» ίσως είναι μεγάλη λέξη, αφού την πρόταση του
Clint αρνήθηκαν διαδοχικά οι
Drew Barrymore,
Sandra Bullock και
Ashley Judd αλλά η
Swank αφιερώνεται ολοκληρωτικά στον ρόλο. Ο
Eastwood της ζητάει να βάλει 5 κιλά μυς-η
Swank, με ένα καθημερινό, πεντάωρο πρόγραμμα προπόνησης βάζει 10 και μεταμορφώνεται για άλλη μια φορά σε κάτι διαφορετικό από γυναίκα. Η ανταμοιβή της είναι ένα δεύτερο Oscar, αφήνοντας για δεύτερη φορά στην
Annette Bening τον ρόλο της χαμένης που πρέπει να δεχθεί την ήττα με χαμόγελο και φιλοσοφία. Ένα απίθανο come back για την
Swank, που μπορεί να δέχεται ρόλους σε ταινίες αμφίβολης ποιότητας αλλά ξέρει πότε να κυνηγάει έναν ρόλο με δυναμικό.

Πιο προσεκτική και κυρίως, χωρίς βιασύνες, η
Swank έχει αραιώσει τις εμφανίσεις επιλέγοντας με γούστο και μέτρο. Μετά από ένα διάλειμμα δύο ετών, επανήλθε στις οθόνες με το αναμενόμενο
Black Dahlia του
De Palma (που όμως δεν ικανοποίησε τις προσδοκίες μας) και το
Freedom Writers, ένα μικρό φιλμ βασισμένο στο βιβλίο Τhe Freedom Writers Diary. Όχι κάτι καινούριο, από πλευράς πλοκής, αλλά μια καλή ευκαιρία για την
Swank να μονοπωλήσει την οθόνη με έναν καθωσπρέπει πρωταγωνιστικό ρόλο. Όσον αφορά το φετινό
The Reaping, που θα δούμε αυτή την εβδομάδα, ίσως αποδειχθεί δίκοπο μαχαίρι. Η υπόθεση μας αρέσει και το μυστήριο-με-βιβλικό-φόντο μας ιντριγκάρει αλλά μένει να δούμε κατά πόσο οι
Stephen Hopkins και
Carey Hayes σέβονται την ηθοποιό που πρωταγωνιστεί στο Project τους. Όσο για το μέλλον, η
Hilary και πάλι δεν αγχώνεται. Περιορίζοντας τον φόρτο εργασίας, έτσι ώστε να μπορεί να ασχοληθεί με τα αγαπημένα της σπορ (σκι, rafting, sky diving), θα εμφανιστεί στο δραματικό φιλμ
P.S. I Love You και το ψυχολογικό θρίλερ
Labyrinth. Άλλωστε, πλέον ξέρει το κόλπο. Όταν έρθει η κατάλληλη ώρα θα έρθει από το πουθενά και θα κερδίσει ένα ακόμα Oscar.Ας ελπίσουμε μόνο πως δεν θα υπάρχει στις υποψηφιότητες η
Bening -η υπομονή του
Warren Beatty έχει και αυτή τα όριά της.