ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Σάβ 15 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (50-26)Σάβ 08 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (75-51)Σάβ 01 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (100-76)Σάβ 24 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1979Σάβ 17 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1978Αφιερωμα
Σάβ 05 Δεκ 2015
Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση
Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr
Ήταν Ένας Παλιάνθρωπος (There Was a Crooked Man..., 1970)

Παρά τη χάρη του, την ευφυΐα του και την αποτελεσματικότητα του, ο Πάρις Πίτμαν Τζούνιορ βρίσκεται να εκτίει δεκαετή ποινή κάθειρξης καταμεσής της ερήμου της Αριζόνα. Βέβαια, υπάρχει κρυμμένη λεία 500 χιλιάδων δολαρίων που ίσως κάνει την ποινή μικρότερη. Όμως, ο νέος ιδεαλιστής δεσμοφύλακας δεν έχει σκοπό να αφήσει ήσυχο τον Πάρις.
Πάνω στην αλλαγή που έφερε η κατάργηση της αυστηρής λογοκρισίας του Χόλιγουντ, ο βετεράνος Τζόζεφ Μάνκιεβιτς, στην προτελευταία του ταινία, βρίσκει την ευκαιρία να κάνει μοντερνισμούς, και «κανιβαλίζει» πάνω στα κινηματογραφικά είδη, μπερδεύοντας το γουέστερν με το θρίλερ φυλακών και τη σοφιστικέ κωμωδία, αντιπαραθέτοντας έναν γοητευτικό κακοποιό (Κερκ Ντάγκλας) με έναν καλό σωφρονιστή (Χένρι Φόντα), με τρόπο που ξεβόλευε τους θεατές που είχαν συνηθίσει στο «κακός-κακός». Και πλαισιώνοντας τους με πολλούς γνωστούς καρατερίστες του Χόλιγουντ σε ανορθόδοξους ρόλους, εισάγοντας θεματική ομοφυλοφιλίας και «βγάζοντας» δράμα εκεί που ξεγελά τον θεατή ότι στήνει κωμωδία. Τότε φαινόταν μια παλαβή απόπειρα, αλλά ο χρόνος την κατατάσσει πλέον στην κλασική φιλμογραφία.
Βαθμολογία:




Το Σκιάχτρο (Scarecrow, 1973)

Ενώ ταξιδεύει ανατολικά για να ξαναφτιάξει τη ζωή του, ένας πρώην κατάδικος συναντά έναν ναύτη που ονειρεύεται να ξανασμίξει με τη γυναίκα και το παιδί του. Στην πορεία, δημιουργούν έναν ισχυρό δεσμό φιλίας.
Ο τσαμπουκάς-καβγατζής (Τζιν Χάκμαν) που μαλακώνει από τον έξω καρδιά κλόουν (Αλ Πατσίνο), σε οδοιπορικό με «Ιθάκη» την ίδρυση ενός πλυντηρίου αυτοκινήτων. Ατυχές σενάριο του Γκάρι Μάικλ Γουάιτ που ενώ φτιάχνει δυο ενδιαφέροντες χαρακτήρες, δεν καταφέρνει να δομήσει κάποια συγκεκριμένη ιδέα πάνω στα ανθρώπινα όπως είχαμε στο «Άνθρωποι και Ποντίκια», ή στον «Καουμπόυ του Μεσονυχτίου», ενώ αφαιρεί ένα μέρος του δραματικού στοιχείου καθώς τους βάζει να είναι παραπάνω συνειδητοποιημένοι από ό,τι πρέπει. Μένει, όμως, η κυρίαρχη καλλιτεχνική φωτογραφία (σε βαθμό ναρκισσιστικό) και βέβαια η ερμηνεία των δυο ηθοποιών, χάρη στους οποίους ο σκηνοθέτης Τζέρι Σάτσμπεργκ πήρε βραβείο στις Κάνες.
Βαθμολογία:




Ο Ταχυδρόμος Χτυπάει Πάντα Δύο Φορές (The Postman Always Rings Twice, 1981)

Ο Φρανκ Τσέιμπερς είναι ένας περιπλανώμενος που καταλήγει στο εστιατόριο του Νικ Παπαδάκη, ο οποίος του προσφέρει δουλειά. Σύντομα, ωστόσο, δημιουργεί φλογερή σχέση με τη γυναίκα του Νικ, Κόρα, και μαζί σχεδιάζουν να δολοφονήσουν τον Νικ.
Τέταρτη μεταφορά του βιβλίου του Τζέιμς Μ. Κέιν, με πιο διάσημη εκείνη του 1946. Προφανώς, ο Μπομπ Ράφελσον θεώρησε ότι το 1981, χωρίς την παλιά λογοκρισία, μπορούσε πια να φέρει στο προσκήνιο έναν ωμό ρεαλισμό όσον αφορά στη σεξουαλικότητα των ηρώων, ενώ πρόσεξε ιδιαίτερα το βαρύ κλίμα που απηχεί την εποχή της ύφεσης, με τον Τζακ Νίκολσον και τη Τζέσικα Λανγκ να αποδίδουν άψογα. Το θέμα είναι ότι, παραδόξως, το σενάριο του Ντέιβιντ Μάμετ και η διεύθυνση του σκηνοθέτη Μπομπ Ράφελσον δεν δημιουργούν δύο ήρωες που καταλαβαίνουμε ως χαρακτήρες και που συμπάσχουμε με αυτούς. Παρά το πάθος, το δράμα, την τιμωρία, όλα περνούν σε μια περίεργη απόσταση. Ήταν μια ηθελημένη, απομυθοποιητική απαισιοδοξία «σκανδιναβικού τύπου»;
Βαθμολογία:




Χωρίς Κανένα Δισταγμό (Extreme Prejudice, 1987)

O Τζακ, τεξανός ρέιντζερ, κι ο Κας, μεγαλέμπορος ναρκωτικών της περιοχής, ήταν κάποτε οι καλύτεροι φίλοι. Μια γυναίκα όμως θα παίξει επικίνδυνο παιχνίδι και με τους δύο, με αποτέλεσμα οι δύο αντίζηλοι να έρθουν αντιμέτωποι.
Παλιός μάστορας σε φιλμ δράσης με σκληρούς άντρες, ο σκηνοθέτης Γουόλτερ Χιλ ασκεί κι εδώ το ύφος του και οδηγεί τους Νικ Νόλτε και Πάουερς Μπουθ σε θαυμάσιες, στυλιζαρισμένες αποδόσεις τύπων του Γουέστ. Πάνω στην κλασική ιστορία των παλιών φίλων που τα διαφορετικά μονοπάτια ζωής και μια γυναίκα τους χωρίζουν, ο Χιλ κλιμακώνει την αντιπαλότητα (που διακλαδίζεται με παράλληλη ατζέντα κυβερνητικών) μέχρι την τελική, μεγάλης διάρκειας σύγκρουση, απ` όπου δεν λείπουν οι απρόβλεπτες επιλογές των ηρώων. Μιλάμε για πολύ πιστολίδι. Στον ρόλο του μήλου της έριδας, η Μαρία Κοντσίτα Αλόνσο, ενώ συμμετέχει και ο «ηθοποιός του Κρόνεμπεργκ», Μάικλ Άιρονσαϊντ.
Βαθμολογία:



Μια Ξένη Ανάμεσα μας (A Stranger Among Us, 1992)

Η ντετέκτιβ Έμιλι Έντεν είναι μια σκληρή αστυνομικίνα της Νέας Υόρκης, που αναγκάζεται να δράσει ως μυστική για να λύσει μια αινιγματική, όσο και βάναυση δολοφονία στην εβραϊκή κοινότητα. Η αναζήτηση της για την αλήθεια, τη φέρνει σε έναν κόσμο άγραφων κανόνων κι ανείπωτης δύναμης.
Όπως στο «Μάρτυρας Εγκλήματος» που ο Χάρισον Φορντ αναγκάζεται να ζήσει ανάμεσα στους Άμις, έτσι κι εδώ η ηρωίδα θα περάσει χρόνο (ερευνώντας) ανάμεσα στην αυστηρή χασιδική κοινότητα. Η γλυκομίλητη Μέλανι Γκρίφιθ δεν είχε καμία δουλειά να παίξει τη σκληρή αστυνομικό, γιατί δεν το `χει, η αστυνομική πλοκή αποδεικνύεται παιδαριώδης, το απαγορευμένο αίσθημα που αναπτύσσεται ανάμεσα στην Γκρίφιθ και τον νεαρό χασίδ δεν δίνει αφορμή για δράμα, αλλά για μια απλή ένταση που περνάει. Και το αστυνομικό και το ερωτικό επίπεδο στέκουν αναιμικά χωρίς το ένα να αποτελεί μοχλό για τη λειτουργία του άλλου. Όσο για τους χασίδ, εγγράφονται τόσο φολκλορικά που καταντούν καρτούν. Ακόμα και οι σπουδαίοι σκηνοθέτες όπως ο Σίντνεϊ Λιούμετ («Οι 12 Ένορκοι», «Σκυλίσια Μέρα», «Το Δίκτυο») έχουν τις κακές στιγμές τους.
Βαθμολογία:



(0 κακή |















------------
Like us on Facebook or Follow us on Twitter
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.