• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Σάβ 27 Ιουν 2015

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Οι Κατάσκοποι που Ήρθαν από τη Ζέστη (Spies Like Us, 1985)
ΚΩΜΙΚΗ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Δύο ονειροπόλοι θέλουν να γίνουν, πάση θυσία, κυβερνητικοί πράκτορες, για να ζήσουν τη γοητεία της περιπέτειας. Παραδόξως το καταφέρνουν, δεν υποψιάζονται όμως ότι ανώτατα κυβερνητικά στελέχη τούς χρησιμοποιούν ως δολώματα για να φέρουν σε πέρας μια μυστική αποστολή με στόχο την καταστροφή ενός σοβιετικού πυραύλου.
Όχι μια από τις καλύτερες στιγμές των Τσέβι Τσέις και Νταν Ακρόιντ, όπως και του σκηνοθέτη Τζον ΛάντιςΟι Ατσίδες με τα Μπλε», «Ένας Λυκάνθρωπος στο Λονδίνο»), κυρίως εξαιτίας του σεναρίου που δεν εμψυχώνει τα σλάπστικ επεισόδια με κατάλληλες ατάκες, ώστε να διευκολύνεται το μοντάζ και να κορυφώνεται η πολεμική σάτιρα. Αντί ενός σουρεαλιστικού ύφους αλά «S.O.S Πεντάγωνο Καλεί Μόσχα», έχουμε μια υποτονική αφήγηση (με κάποιες καλές στιγμές) που διανθίζεται από πάρα πολλές cameo εμφανίσεις των Κώστα Γαβρά, Τέρι Γκίλιαμ, Σάμ Ράιμι, Τζόελ Κοέν, Μάικλ Άπτεντ, Μπόμπ Χόουπ, Μπ.Μπ. Κινγκ κ.α.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



Το Δέντρο των Ονείρων (The War, 1994)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

1970, Μισισιπής. Ο Στέφεν Σίμονς έχει μόλις επιστρέψει από το Βιετνάμ και βρίσκει δουλειά σ` ένα ορυχείο. Παράλληλα, τα δύο παιδιά του, ο Στου και η Λίντια, τσακώνονται διαρκώς με τους γιους των γειτόνων του Στέφεν, τους Λιπνίκι. Αιτία είναι η κατάκτηση από τους τελευταίους, του δέντρου-οχυρού που τα παιδιά είχαν κατασκευάσει.
Κλασικός αμερικανικός δραματικός ρεαλισμός με γλυκόπικρο χιούμορ (στα χνάρια του «Σκιές και Σιωπή»), από τον σκηνοθέτη του «Πράσινες Τηγανητές Ντομάτες», Τζον Άβνετ, που αργότερα έδωσε και τα «88 Λεπτά», «Ου Φονεύσεις». Εργατική τάξη, φτώχεια και προσπάθεια του πατέρα (Κέβιν Κόστνερ) να ξορκίσει το παρελθόν του Βιετνάμ. Απέναντι στη βία των κακότροπων γειτόνων, αντιπαρατάσσει την ειρήνη -π.χ. δίνει στα παιδιά του γείτονα γλυκά, παρά τη συμπεριφορά τους- γιατί αντιλαμβάνεται ότι κανένας δεν τους έχει δείξει στοργή. Τα δυο δικά του παιδιά, μαζί με φίλους τους φτιάχνουν ένα σπίτι πάνω σε δέντρο, το οποίο τα άλλα θέλουν να καταλάβουν. Όσο το φιλμ κρατιέται σε έναν ρεαλισμό της καθημερινότητας, έχουμε ένα άψογο έργο. Όταν ο σκηνοθέτης, θέλοντας να παρομοιάσει αυτό τον παιδικό πόλεμο με τον αληθινό, εισάγοντας υπερβολές όπως βόμβες καπνού και «μολότοφ», παρασύρεται σε μια χολιγουντιανή αντίληψη που υποβιβάζει το αποτέλεσμα. Εξαίρετος ο Ελάιτζα Γουντ (αργότερα ο Φρόντο του «Άρχοντα των Δακτυλιδιών»), η Λέξι Ράνταλ ως αδελφή του και η Λατόγια Τσίσολμ ως φίλη της.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



Το Τέλος της Αθωότητας (The Basketball Diaries, 1995)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ο Τζίμι Κάρολ είναι το αστέρι του μπάσκετ στο καθολικό σχολείο όπου φοιτά. Κάποια στιγμή, δοκιμάζει ναρκωτικά, αλλά η συνήθεια αυτή σύντομα γίνεται εθισμός και το έγκλημα μοιάζει να είναι η μόνη λύση για την αγορά της δόσης του.
O σκηνοθέτης μουσικών γεγονότων Σκοτ Κάλβερτ μεταφέρει στην οθόνη το διάσημο αυτοβιογραφικό βιβλίο του Τζιμ Κάρολ, για την φάση της νεότητας του που κύλησε στην άγρια ζωή. Ωστόσο, στο βιβλίο υπάρχει η υπέρβαση της μετάφρασης των βιωμάτων του σε ποίηση, όπως και οι αρνητικές επιδράσεις του οικογενειακού-καθολικού περιβάλλοντος του. Όλα αυτά ο Κάλβερτ τα προσπερνά και στέκεται στο δραματικό πρώτο επίπεδο της ατίθασης ζωής και των ναρκωτικών. Έτσι, η όλη ιστορία χάνει την ιδιαιτερότητα της και εξατμίζεται από το χάπι-εντ. Ωστόσο, το φιλμ ανεβάζει ο -φρέσκος ακόμη το 1995- Λεονάρντο ντι Κάπριο με το ταμπεραμέντο του και δεν είναι τυχαίο που αμέσως μετά ανέλαβε την επόμενη χρονιά να υποδυθεί τον «καταραμένο» Ρεμπό («Καταραμένη Σχέση»). Στον ρόλο της μητέρας η Λορέν Μπράκο και ενός τσαμπουκά ο Μαρκ Γουόλμπεργκ. Σε γκεστ εμφάνιση, και ο συγγραφέας.

Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)



Shaft, ο Μαύρος Πάνθηρας (Shaft, 2000)
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ο Σαφτ αποποιείται της ιδιότητά του ως αστυνόμος και παίρνει τον νόμο στα χέρια του, όταν ένας λευκός, γόνος πλούσιας οικογένειας, σκοτώνει εν ψυχρώ και με φυλετικά κίνητρα έναν άνθρωπο, για να αθωωθεί τελικά χάρη στην επιρροή και τα χρήματα του πατέρα του.
Το ριμέικ της διάσημης ταινίας του 1971 ευτύχησε να έχει πρωταγωνιστή τον Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, που αποδίδει τον ρόλο του εκδικητή τόσο πειστικά, όσο και με στιλ, ικανοποιώντας και τον ρεαλισμό και την «κόμικ» πλευρά της ιστορίας, κάτι που κάνει το φιλμ να λειτουργεί ως πακέτο «δύο σε ένα». Η όλη κινηματογραφική «μαύρη» υποκουλτούρα (blaxploitation) των 1970 έχει φιλτραριστεί σεναριακά και σκηνοθετικά από τα νέα δεδομένα. Λιγότερο σεξ, λιγότερη μυθολογία, περισσότερη δράση, πιο χρωματισμένοι χαρακτήρες με ατάκες πιο περιεκτικές σε σημασίες, ενώ συνολικά αυτός ο μικρόκοσμος δεν είναι τόσο μονοδιάστατος πάνω στο σύστημα άσπρο-μαύρο με την κυριολεκτική και μεταφορική σημασία.

Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)



Black Snake Moan (2006)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ

Ο Λάζαρους βρίσκει τη Ρέι, την πρόστυχη της πόλης, αναίσθητη στην άκρη του δρόμου και τη φροντίζει. Όταν όμως του κάνει τη ζωή δύσκολη, εκείνος την αλυσοδένει στο καλοριφέρ, ελπίζοντας να τη βοηθήσει να καταπολεμήσει τους δαίμονες της.
Παράξενη ιστορία μέσα στην απλότητα της, μοιάζει σαν να εμπνέεται από τα μπλουζ που μάλλον γοητεύουν τον σκηνοθέτη Κρεγκ Μπρούερ, αν κρίνουμε και από τη βραβευμένη στο Sundance ταινία του, «Hustle & Flow», την προηγούμενη χρονιά. Ο Σάμιουελ Τζάκσον παίζει με άνεση τον Λάζαρους, αγρότη που μόλις τον έχει εγκαταλείψει η γυναίκα του, αλλά που δεν χάνει την πίστη του στην ψυχική προκοπή των ανθρώπων. Αποφασισμένος να τη συμμορφώσει, της προσφέρει στοργή και τρυφερότητα, της μαθαίνει τα μπλουζ. Το ότι ένα «κοπρόσκυλο», φίλος της Ρέι, παρεξηγεί αυτή τη σχέση και αρχίζει νταηλίκια, ώστε να εμπλουτισθεί το φιλμ με μια περαιτέρω πλοκή, λίγο μας ενδιαφέρει. Εκείνο που θα μείνει είναι η παρουσία-ερμηνεία της Κριστίνα Ρίτσι,η οποία αποδίδει το απόλυτο σεξουαλικό ζώο, έξω από τον πολιτισμό, με σοκαριστική αμεσότητα και ρεαλισμό που το Χόλιγουντ δεν έχει ματαδεί.

Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)



(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)

------------
Like us on Facebook or Follow us on Twitter


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.