• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Σάβ 09 Μαϊ 2015

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



1941... Από Πού Πάνε στο Χόλιγουντ, Παρακαλώ; (1941, 1979)
ΚΩΜΩΔΙΑ

Μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ, οι κάτοικοι μιας παραλιακής πόλης της Καλιφόρνιας έχουν παρανοήσει περιμένοντας τον εχθρό. Μήπως, όμως, έχουν και δίκιο;
Αν θέλει κανείς να παρακολουθήσει μια μαζική υστερία δύο ωρών, χωρίς σταματημό, το φιλμ αυτό του Στίβεν Σπίλμπεργκ είναι ιδανικό. Οι Καλιφορνέζοι, νομίζοντας ότι εισβάλλουν οι Ιάπωνες, τα κάνουν όλα ρημαδιό. Αν όμως θέλει κανείς να δει μια ιστορία με χαρακτήρες, σίγουρα είναι η πιο αποτυχημένη ταινία του σπουδαίου χολιγουντιανού σκηνοθέτη, γιατί ενώ παρελαύνουν ένα σωρό τύποι, που τους υποδύονται γνωστοί ηθοποιοί, δεν υπάρχουν αφηγηματικές ανάσες ώστε να τους γνωρίσουμε και να νοιαστούμε για αυτούς, σχεδόν ούτε για τις καταστάσεις, αφού τη μία γελοία καταστροφή διαδέχεται γρήγορα μια άλλη, έτσι που τίποτε δεν μπορεί να ξεχωρίσει σε σημασία ώστε να προκαλέσει γέλιο. Θυμίζει τις παλιές κωμωδίες μεγάλης παραγωγής των 1960 (π.χ. «Είναι ένας Τρελός Τρελός Τρελός Κόσμος»), αλλά εδώ δεν υπάρχει δραματουργία. Με τους Τζον Μπελούσι, Νταν Ακρόιντ, Τριτ Γουίλιαμς, Νεντ Μπίτι, Κρίστοφερ Λι, Τοσίρο Μιφούνε κ.α.

Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)



Στην Κόψη του Κύματος (Point Break, 1991)
ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Ένας νεαρός πράκτορας του FBI αναλαμβάνει μυστική δράση για να πιάσει μια συμμορία που ληστεύει τράπεζες, φορώντας μάσκες πρώην προέδρων των ΗΠΑ. Θα γνωρίσει μια ύποπτη ομάδα σέρφερς και θα μπει στον κύκλο τους, προσπαθώντας να διαπιστώσει αν πρόκειται όντως για την ίδια τη συμμορία.
Η σκηνοθέτις The Hurt Locker» (2008) και «Zero Dark Thirty» (2012), είχε αποδείξει πως είναι ικανότατη σε θρίλερ και ταινίες δράσης όπως το «Παράξενες Μέρες» (1995) και πρωτύτερα, το παρόν φιλμ. Μπορεί το σενάριο να μοιάζει αναληθοφανές, αλλά υπάρχει ένας πυρήνας που κάνει τους δυο χαρακτήρες ενδιαφέροντες. Ο αρχηγός της σπείρας κάνει επικίνδυνα σπορ και ληστείες, όχι μόνο για τα λεφτά, αλλά και γιατί θεωρεί τον εαυτό του μυστικιστή, στοχαστή του ζεν, που η εγγύτητα με τα άκρα τον απελευθερώνει από τα δεσμά της κοινής λογικής -εξού και το βουδιστικό ψευδώνυμο του, Μπόντι. Από την άλλη μεριά, ο άπειρος βλαχάκος απ` το Οχάιο (εξού και Τζόνι Γιούτα), πρώην αθλητής και τώρα κυβερνητικός πράκτορας, μαγεύεται απ` την προσωπικότητα του άλλου κι ενώ η ταυτότητα του έχει αποκαλυφθεί, εξακολουθεί να μετέχει στο σύμπαν που ο άλλος τον μυεί, χωρίς βέβαια να καταργείται η αντιπαλότητα. Έτσι, οι πραγματικά εξαιρετικές σκηνές δράσης, παρά την υπερβολή τους, εμψυχώνονται με ένα υπαρξιακό περιεχόμενο. Με τους Πάτρικ Σουέιζ και Κιάνου Ριβς.

Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



United Passions (2014)
ΙΣΤΟΡΙΚΗ

Η ιστορία των ανθρώπων της FIFA, από τον Ζιλ Ριμέ έως τον Σεπ Μπλάτερ και τον Ζοάο Χαβελάνζ, που διαμέσου αμφιβολιών, εμποδίων και σκανδάλων έκαναν το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου μια πραγματικότητα.
Χρηματοδοτημένο από την ίδια την FIFA, που είχε και το δικαίωμα ελέγχου του μοντάζ, το φιλμ έχει προξενήσει την οργή της πλειοψηφίας των θεατών, καθώς είναι εμφανείς οι προθέσεις των συντελεστών της ταινίας να παρουσιάσουν τους ανθρώπους του οργανισμού ως οσιομάρτυρες, τη στιγμή που είναι γνωστά τα οικονομικά σκάνδαλα που τους βαραίνουν. Αν πάλι το δει κανείς ως ένα ιστορικό δράμα, δεν ξεφεύγει από τον τηλεοπτικό τυφλοσούρτη ενός χρονικού, που θα μπορούσε να είναι πιο λειτουργικό ως ντοκιμαντέρ -στο κάτω κάτω περιλαμβάνει πληροφορίες ενός αιώνα. Αλλά σε ένα ντοκιμαντέρ δεν θα υπήρχε η δραματοποίηση-προκάλυμμα, για να μην κραυγάζει η προπαγάνδα. Από τον γάλλο, κυρίως βοηθό σκηνοθέτη (…), Φρεντερίκ Ομπουρτέν, παραδόξως με πρωτοκλασάτους ηθοποιούς, όπως οι Τιμ Ροθ, Σαμ Νιλ, Ζεράρ Ντεπαρντιέ κ.α.

Βαθμολογία: 1.5/5 Stars1,5/5 Stars (1.5/5)



The Prince (2014)
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ

Ο Πολ είναι πατέρας μιας κόρης και μηχανικός από τον Μισισιπή. Αυτό που κανείς δεν γνωρίζει από τους γύρω του είναι πως ήταν ο «πρίγκιπας», ένας ικανότατος εκτελεστής της μαφίας. Όταν η κόρη του απάγεται, ο Πολ πρέπει να έρθει αντιμέτωπος με την παλιά του νέμεση, τον Ομάρ, για να την πάρει πίσω.
Δυο πρωτοκλασάτοι ηθοποιοί, πολυκαιρισμένοι (Μπρους Γουίλις, Τζον Κιούζακ), ένας μεσαίας κατηγορίας για ταινίες δράσης (Τζέισον Πάτρικ) στον ρόλο του κεντρικού ήρωα, μια υπόθεση τύπου «Taken» σε ψευδο-περιβάλλον Νέας Ορλεάνης, σενάριο και σκηνοθεσία b-movie από τον Μπράιαν Α. Μίλερ και μια χιλιοειπωμένη βαρεμάρα με πρόχειρους διαλόγους και πλοκή ρουτίνας. Ο Γουίλις βαριέται που ζει, ο Κιούζακ έχει έναν δεύτερο ρόλο, όχι κρίσιμο κι ο Πάτρικ, απλά ταιριάζει με τον ρόλο τού κάπως απόμακρου, ώστε να μη φαίνονται οι υποκριτικές του αδυναμίες -κι ενώ βέβαια μας αφήνει αδιάφορους. Αν λοιπόν οι χαρακτήρες δεν μας λένε τίποτα, μένει μόνο η δράση. Μα ούτε καν οι σκηνές δράσεις δεν έχουν μια σκηνοθετική πρωτοτυπία. Οπότε…

Βαθμολογία: 1/5 Stars (1/5)



Ταξιδιώτης στον Χρόνο (Predestination, 2014)
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ

Στην τελευταία του αποστολή, ένας πράκτορας που ταξιδεύει στον χρόνο καλείται να γυρίσει στο παρελθόν, για να αντιμετωπίσει τον εγκληματία που του σημάδεψε τη ζωή και να αποτρέψει μια ολέθρια επίθεση.
Οι αδελφοί Σπίριγκ μεταφέρουν, σε δικό τους σενάριο, ένα διήγημα του Ρόμπερτ ΧαϊνλάινStarship Troopers»), έχοντας και πάλι ως πρωταγωνιστή τον Ίθαν Χόουκ2019: Νέα Φυλή»), με παρτενέρ την, αξιοσημείωτη εδώ, αυστραλή Σάρα Σνουκ. Πρόκειται για ένα άκρως στιλιστικό φιλμ σε ατμόσφαιρα νουάρ, που πίσω από τα μυστήρια του και την περίπλοκη πλοκή πίσω-μπρος στον χρόνο, θέτει υπαρξιακά ερωτήματα (το άτομο σε σχέση με τον χρόνο και την ηθική) χωρίς ξεκάθαρες απαντήσεις πέρα από το ότι δεν μπορείς να ξεφύγεις απ’ το παρελθόν σου, κι ίσως αντιμετωπίσεις το τραγικό στη ζωή, ακόμα περισσότερο αν πειράξεις τη γραμμική χρονική ακολουθία. Άλλοι βρίσκουν ότι η αφήγηση προχωρεί ανοδικά, αυξάνοντας το ενδιαφέρον μέχρι τέλους, άλλοι ότι χάνεται το ενδιαφέρον, καθώς αντί μιας δυνατής εξέλιξης, φτάνουμε σε γνωστό και μάλλον κοινότοπο συμπέρασμα, που ήδη έχουμε αρχίσει να υποψιαζόμαστε μετά τα μισά του φιλμ. Μοιάζει σπουδαιότερο απ’ ό,τι τελικά είναι. Σίγουρα, αξίζει να παρακολουθήσεις την ιστορία της γυναίκας από μόνη της, χάρη και στην ερμηνεία της Σνουκ.

Βαθμολογία: 2.5/5 Stars2.5/5 Stars2,5/5 Stars (2.5/5)



(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.