ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Σάβ 15 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (50-26)Σάβ 08 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (75-51)Σάβ 01 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (100-76)Σάβ 24 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1979Σάβ 17 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1978Αφιερωμα
Τετ 07 Ιαν 2015
Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση
Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr
Αποστολή στη Νικαράγουα (Under Fire, 1983)

1979. Τρεις δημοσιογράφοι βρίσκονται στη Νικαράγουα, την εποχή της δικτατορίας του Σομόζα. Μπροστά στη βίαιη εικόνα της μάχης, δεν μένουν αμέτοχοι και παίζουν κρίσιμο ρόλο στις εξελίξεις.
Ένας φωτορεπόρτερ (Νικ Νόλτε), ένας τηλεοπτικός ανταποκριτής (Τζιν Χάκμαν), μια ραδιοφωνική ανταποκρίτρια (Τζοάνα Κάσιντι) και ένας, πιθανά, πράκτορας της ΣΙΑ (Εντ Χάρις). Περισσότερο ένα δράμα χαρακτήρων που εντείνεται τόσο από το ερωτικό τρίγωνο, όσο κι από τα ηθικά διλήμματα της δημοσιογραφικής δεοντολογίας - θα μπορούσε π.χ. να είχε γραφτεί από τον Γκράχαμ Γκριν. Ο χαρακτήρας του Νόλτε εμπλέκεται πολιτικά και παραχαράσσει τα ντοκουμέντα προς όφελος των ανταρτών. Οι πολύ καλές ερμηνείες από όλους ανεβάζουν το τελικό αποτέλεσμα. Καλό δείγμα ρεαλισμού κι όχι χολιγουντιανής ψυχαγωγίας. Κερδίζουν οι στιγμές και η ατμόσφαιρα. Δια χειρός Ρότζερ Σπότισγουντ.
Βαθμολογία:




Τάνγκο και Κας (Tango & Cash, 1989)

Δύο αστυνομικοί με διαφορετικό χαρακτήρα παγιδεύονται από έναν βαρόνο ναρκωτικών και μπαίνουν στη φυλακή όπου συναντούν μερικούς από τους εγκληματίες που έστειλαν στη φυλακή. Τώρα, πρέπει να συνεργαστούν για να δραπετεύσουν.
Αυτή η κωμική περιπέτεια του υποείδους «buddy-cops» (δυο αστυνομικοί μαζί που αρχικά δεν χωνεύονται και τελικά συνεργάζονται) έχει μείνει περισσότερο στην ιστορία για τους ομοφυλοφιλικούς υπαινιγμούς που υποτίθεται ότι υποβόσκουν -όπως σε πολλές ταινίες του είδους, με την έννοια μιας επιθυμίας που δεν είναι ποτέ συνειδητή ή σκάει στην επιφάνεια ως αστείο. Ταυτόχρονα, η «κουλαμάρα» του Σιλβέστερ Σταλόνε βοηθάει το κωμικό στοιχείο, είτε ως υποκριτική αδυναμία, είτε ως σωστή εκμετάλλευση της από τον σκηνοθέτη Αντρέι Κοντσαλόφσκι («Το Τρένο της Μεγάλης Φυγής») και ο Κερτ Ράσελ σιγοντάρει, ας πούμε ως «αντικείμενο του πόθου»! Πάντα υπογείως, σαν ένα μεγάλο σημειολογικό καλαμπούρι.
Βαθμολογία:



Σχετικά με τον Χένρι (Regarding Henry, 1991)

H ζωή του αριβίστα δικηγόρου Χένρι Τέρνερ παίρνει απρόβλεπτη και δραματική τροπή όταν κατά τη διάρκεια μιας ληστείας, τον πυροβολούν στο κεφάλι. Η χειρουργική επέμβαση στέφεται με επιτυχία κι ο Χένρι γλιτώνει παρά τρίχα τον θάνατο, όμως τώρα πια έχει πρόβλημα στην ομιλία και την κίνηση.
Στο εξαιρετικό «Ο Συμβιβασμός» (1969) του Καζάν, ο Κερκ Ντάγκλας είναι επιτυχημένος μεγαλοδιαφημιστής που μετά από ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα «συνέρχεται» ως συνείδηση και αρνείται να ξαναμπεί στο σύστημα που το βρίσκει πλέον μάταιο και σάπιο. Στην παρούσα ταινία, ο Χάρισον Φορντ, μεγαλοδικηγόρος που έχει ξεχάσει τις παραδοσιακέ αξίες της ζωής και τι σημαίνει συναίσθημα, μετά το δικό του δυστύχημα γίνεται «παιδάκι» και ανακαλύπτει εκ νέου τη ζωή. Δυστυχώς, ο άξιος Μάικ Νίκολς αποτυγχάνει να δώσει ένα δράμα και αντ’ αυτού, προσφεύγοντας σε σεναριακές αφέλειες, μας δίνει κάτι που θυμίζει επεισόδιο τηλεοπτικής σειράς, παρά τις καλές ερμηνευτικές προσπάθειες και του Χάρισον Φορντ και της Ανέτ Μπένινγκ. Αφού πήρε σενάριο του εφετζή Τζ. Τζ. Έιμπραμς, τι περίμενε; Έτσι, ο ήρωας από τη μια αντιδρά σαν αθώο παιδάκι, από την άλλη σκέπτεται πολύ επιδέξια και ανακαλύπτει οικονομικές εταιρικές ατασθαλίες. Από τη μια δεν ξέρει τη γυναίκα του και από την άλλη την ξαναφλερτάρει χωρίς καμία σύγχυση, με τον τρόπο της ρομαντικής κομεντί κ.ο.κ. Εννοείται ότι ως ψυχαγωγία είναι αξιοθέατο. Αυτό το στόρι χρειαζόταν έναν Φρανκ Κάπρα. Γιατί θα το έκανε εξολοκλήρου παραμύθι, ώστε να το φέρει στα ίσα του.
Βαθμολογία:



Συνέβη το Καλοκαίρι (The Man in the Moon, 1991)

Λουιζιάνα, καλοκαίρι του 1957. Η 14χρονη Ντάνι μεγαλώνει δίπλα στην όμορφη αδελφή της, την έγκυο μητέρα της και τον αυστηρό πατέρα της. Η νηνεμία μέλει να σπάσει, όταν μετακομίζει δίπλα τους ο 17χρονος Φόστερ με την οικογένεια του.
Ένα πολύ μελετημένο σενάριο της Τζένι Γουίνγκφιλντ και μια πλήρης κατανόηση του από τον σκηνοθέτη του έξοχου «Σκιές και Σιωπή» (1962), Ρόμπερτ Μάλιγκαν, απέδωσε μια πολύ ευαίσθητη ταινία πάνω στα προβλήματα της εφηβείας. Ο έρωτας, η αδελφική και γονική αγάπη και πώς αυτά τα τρία εμπλέκονται, προκαλώντας άλλοτε στιγμές ευτυχίας κι άλλοτε δυστυχίας. Δεν υπάρχει τίποτε το κατασκευασμένο, δεν μιλάμε για πλοκή σαν μηχάνευμα, αλλά για τη ζωή όπως μπορεί να είναι ή όπως τουλάχιστον ήταν εκείνη την εποχή. Εξαιρετική διανομή ρόλων, με το καστ να αποδίδει τα μέγιστα. Με τους Ρις Γουίδερσπουν, Τες Χάρπερ, Σαμ Γουότερστον, Γκέιλ Στρίκλαντ κ.α.
Βαθμολογία:




Καταδίωξη Μέσα στην Καταιγίδα (Hard Rain, 1998)

Μια μεγάλη, παρατεταμένη καταιγίδα προκαλεί τρομακτική πλημύρα κι απειλεί μια πόλη της Ιντιάνα. Κατά τις προσπάθειες έκτακτης ανάγκης, ένας οδηγός θωρακισμένου οχήματος προσπαθεί να συλλέξει από τις τράπεζες της πόλης τα χρήματα ώστε αυτά να οδηγηθούν σε ασφαλές μέρος, αλλά πέφτει πάνω σε ληστές.
Είναι από τις (υποτιμημένες) ταινίες δράσης που δεν ξεχάσαμε λόγω της εξαιρετικής τεχνικής εκτέλεσης και δεν είναι τυχαίο που ο δανός σκηνοθέτης Μίκαελ Σάλομον είναι περισσότερο φωτογράφος κι οπερατέρ, έχοντας δουλέψει σε μεγάλες παραγωγές. Σίγουρα η ιστορία είναι μάλλον παιδιάστικη, μπορείς να φέρεις αντίρρηση στο γιατί από την αρχή έπρεπε να συμβεί μια ληστεία σε μια τέτοια κατάσταση και γιατί να συνεχίζεται, αλλά ο πραγματικός πρωταγωνιστής είναι η πλημμύρα εν μέσω συνεχιζόμενης καταιγίδας και η πλοκή χρησιμεύει για να παρακολουθήσουμε ποικίλες φάσεις όπου οι ήρωες προσπαθούν να τα καταφέρουν με τους στόχους τους. Να κλέψουν, να αποτρέψουν, να κυνηγηθούν με τζετ-σκι, να επιζήσουν, άντε και να ερωτευτούν (το αχρείαστο κερασάκι στην τούρτα). Παρά τα χρόνια που πέρασαν, με την εξέλιξη των εφέ, ακόμη απολαμβάνεις το πανδαιμόνιο της θεομηνίας που στέκεται τολμηρά απέναντι στον «Τιτανικό» της προηγούμενης χρονιάς. Και στο κάτω κάτω, οι αξιοσημείωτοι ηθοποιοί, παρά το υποτυπώδες σενάριο, εμψυχώνουν την όλη περιπέτεια με το ταλέντο τους. Κρίστιαν Σλέιτερ, Μόργκαν Φρίμαν, Ράντι Κουέιντ, Μίνι Ντράιβερ.
Βαθμολογία:



(0 κακή |















Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.