ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Σάβ 15 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (50-26)Σάβ 08 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (75-51)Σάβ 01 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (100-76)Σάβ 24 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1979Σάβ 17 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1978Αφιερωμα
Τετ 03 Δεκ 2014
Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση
Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr
Η Επέλαση της Ελαφράς Ταξιαρχίας (The Charge of the Light Brigade, 1968)

Η ιστορική μάχη της Μπαλακλάβα που κορυφώθηκε με την περίφημη έφοδο του ιππικού της βρετανικής Ελαφράς Ταξιαρχίας εναντίον των Ρώσων και που κατέληξε σε συντριβή λόγω λανθασμένων χειρισμών και κακής στρατηγικής των ανίκανων διοικητών.
Τον καιρό που ο Τόνι Ρίτσαρντσον γύριζε την ταινία, μαινότανε ο πόλεμος του Βιετνάμ και ο άγγλος σκηνοθέτης είχε στον νου του να καταγγείλει γενικότερα τον πόλεμο και το μιλιταριστικό πνεύμα. Άλλωστε, οι τίτλοι στην αρχή περιλαμβάνουν σχέδια-καρικατούρες που χρησιμοποιούσαν οι αγγλικές εφημερίδες τη βικτοριανή εποχή, πριμοδοτώντας την πολεμική διάθεση και φουσκώνοντας τα μυαλά με τη «δόξα» που θα κερδηθεί. Ο σπουδαίος Ρίτσαρντσον («Επιχείρηση Κρεβατοκάμαρα», «Ο Επαναστάτης», «Γεύση από Μέλι») κοιτάζει ψύχραιμα τα πράγματα σαρκάζοντας πάνω στα ανθρώπινα όπως ο Κιούμπρικ στο «Μπάρι Λίντον». Και βλέπει έναν αδαή όχλο να άγεται και να φέρεται, όπως και τους ιθύνοντες, ως «ωραίοι», ηλίθιοι κι ανίκανοι να διοικήσουν. Ανάμεσα τους είναι οι λίγοι λογικοί, ευαίσθητοι κι ανθρώπινοι που συνθλίβονται από την κατάσταση των πραγμάτων. Φοβερό καστ, έξοχες ερμηνείες από όλους, ιδιαίτερα από τους Τρέβορ Χάουαρντ και Σερ Τζον Γκίλγκαντ.
Βαθμολογία:




Έγκλημα στο Γκόρκι Παρκ (Gorky Park, 1983)

Τρία ακρωτηριασμένα πτώματα έχουν βρεθεί σε πάρκο στο κέντρο της Μόσχας. Ο επιθεωρητής που αναλαμβάνει την εξιχνίαση της υπόθεσης ανακαλύπτει ότι οι έρευνες του παρεμποδίζονται από ανθρώπους στα υψηλότερα στρώματα της κυβέρνησης.
Το βιβλίο του Μάρτιν Κρουζ Σμιθ έτυχε μιας πολύ καλής μεταφοράς στην οθόνη από τον βρετανό σκηνοθέτη Μάικλ Άπτεντ («Νελ», «Γορίλες στην Ομίχλη»). Κυρίως γιατί εστίασε όχι στο εγκληματολογικό μυστήριο, αλλά στην ατμόσφαιρα. Το βαρύ κλίμα της σοβιετικής γραφειοκρατίας, η υποβόσκουσα καπιταλιστική διαφθορά που ζητάει λεπτό χειρισμό, η ενδοσκόπηση που επιβάλλει η κατάσταση για να καταλάβει ο ήρωας τις αντοχές τού εαυτού του και των άλλων. Έξοχη εσωτερική ερμηνεία από τον Γουίλιαμ Χαρτ, ιδανικός ο Λι Μάρβιν ως αμερικανός επιχειρηματίας και μια τρομαγμένη Τζοάνα Πάκιουλα που προσπαθεί να επιβιώσει.
Βαθμολογία:




Άνθρωποι και Ποντίκια (Of Mice and Men, 1992)

Κατά την περίοδο του μεγάλου κραχ, δύο μετανάστες πιάνουν δουλειά σε ένα ράντσο. Ο ένας είναι ο Τζορτζ, ένας διανοητικά καθυστερημένος άντρας, κι ο άλλος ο Λένι που πρέπει να τον προσέχει.
Ο γνωστός ηθοποιός Γκάρι Σίνιζ (με το χαρακτηριστικό ταλαιπωρημένο πρόσωπο και το στωικό βλέμμα) αναλαμβάνει ως σκηνοθέτης να μεταφέρει στην οθόνη το βιβλίο του αγαπημένου του συγγραφέα Τζον Στάινμπεγκ, σεβόμενος απολύτως και το στόρι και τον νοηματικό πυρήνα, αποφεύγοντας, ευτυχώς, εντυπωσιακούς και καινοτομίες. Ο ίδιος ερμηνεύει τον Λένι και ο Τζον Μάλκοβιτς τον καθυστερημένο Τζορτζ. Τα δυο αδέλφια ονειρεύονται μια δικιά τους φάρμα και είναι ιδανικό τακίμι. Ο ένας βάζει τη δύναμη του σώματος και ο άλλος του μυαλού. Εκεί βρίσκεται και η φιλοσοφία της ιστορίας. Βιώσιμη είναι η σύνθεση, όχι η διάσπαση σε μονάδες. Αλλά η φιλαρέσκεια της γυναίκας του αφεντικού μπερδεύει τον απλοϊκό Λένι, φέρνοντας την τραγική κατάληξη. Μια τίμια δουλειά πάνω σε ένα τίμιο βιβλίο.
Βαθμολογία:




Ο Ξένος (Main Street, 2010)

Η άφιξη ενός ξένου με ένα αμφιλεγόμενο σχέδιο για τη σωτηρία της γενέτειρας του, αλλάζει τη ζωή των κατοίκων μιας μικρής κοινότητας, που τώρα αναζητούν τρόπους να ανακαλύψουν εκ νέου τον εαυτό τους.
Ήταν πια 92 ετών ο σπουδαίος Χόρτον Φουτ («Σκιές και Σιωπή», 1962) όταν έγραψε αυτό το σενάριο. Δυστυχώς, εισάγει τόσα πολλά θέματα που δεν καταφέρνει να τα εξετάσει και όλα μένουν ανολοκλήρωτα. Η οικονομική παρακμή των μικρών πόλεων και η τάση των νέων να μεταναστεύουν σε μεγάλες πόλεις για καλύτερη τύχη, οι παλιοί πλούσιοι ντόπιοι εργοστασιάρχες που τώρα έχουν χρέη, οι νέοι επιχειρηματίες που έρχονται να υποσχεθούν ανάπτυξη και κρύβουν μυστικές ατζέντες -στο προκείμενο, ο Τεξανός θέλει να αποθηκεύσει στην εγκαταλελειμμένη καπνοβιομηχανία τοξικά απόβλητα. Το μακροσκοπικό κοινωνικό θέμα της αναβάθμισης της πόλης πνίγεται από τις διαπροσωπικές ιστορίες που με τη σειρά τους και αντιστρόφως, περνούν ξώφαλτσα ως τοιχογραφία της όλης κατάστασης. Κοντά σε αυτά, η προφορά του Κόλιν Φερθ ως Τεξανού (λάθος κάστινγκ) και του Ορλάντο Μπλουμ ως Νότιου δεν πείθουν. Η Έλεν Μπέρστιν ως ξεπεσμένη πλούσια και η Πατρίσια Κλάρκσον ως ανιψιά στέκονται στο ύψος του ταλέντου τους. Το υπαινικτικό φλερτ του Φερθ με την Κλάρκσον, επίσης, είναι ωραία δοσμένο. Κοντά σε αυτά, ήταν και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του άπειρου Τζον Ντόιλ.
Βαθμολογία:



Ο Ερχομός του Διαβόλου (Devil`s Due, 2014)

Μετά από τον μήνα του μέλιτος, ένα νιόπαντρο ζευγάρι βρίσκεται αντιμέτωπο με μία απρόσμενη εγκυμοσύνη. Καθώς καταγράφουν τα πάντα σε κάμερα για να τα έχουν στο μέλλον, ο σύζυγος αρχίζει να παρατηρεί μια περίεργη συμπεριφορά στη γυναίκα του.
Το κακό αρχίζει φυσικά στον μήνα του μέλιτος στη Δομινικανή Δημοκρατία. Δηλαδή καθολικισμός εναντίον σατανά. Το στόρι προσπαθεί να στηριχθεί στη βασική ιδέα του «Μωρού της Ρόζμαρι» και να χρησιμοποιήσει τη νέα μόδα του υλικού-ντοκουμέντου που συγκεντρώνεται σε μια κάμερα. Το θέμα είναι ότι το σενάριο είναι ανέμπνευστο, οι διάλογοι βαρετοί και οι ηθοποιοί σχεδόν ερασιτέχνες και μονοδιάστατοι -χώρια που δεν υπάρχει ένα δεύτερο επίπεδο, χώρια που λείπει κι ο κλασικός ιερέας που παλεύει με το κακό, χώρια που θυμίζει δεκάδες άλλα τέτοια και καλύτερα φιλμ. Από τους Ματ Μπετινέλι και Τάιλερ Γκίλετ.
Βαθμολογία:


(0 κακή |















Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.