ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Περιεχόμενα
Σάβ 15 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (50-26)Σάβ 08 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (75-51)Σάβ 01 Ιουλ 2017
Οι 100 ταινίες που δάμασαν τη Φαντασία (100-76)Σάβ 24 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1979Σάβ 17 Ιουν 2017
Η «Χρονομηχανή του Cine.gr»: 1978Αφιερωμα
Τετ 28 Μαϊ 2014
Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση
Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr
Το Ψωνιστήρι (Cruising, 1980)

Ο Στιβ Μπερνς, ένας νεοϋορκέζος αστυνομικός, καταδιώκει έναν δολοφόνο που στοχεύει ομοφυλόφιλους. Προσποιούμενος τον ομοφυλόφιλο, μπαίνει στον κόσμο των γκέι-κλαμπ και σύντομα αυτός ο τρόπος ζωής αρχίζει να τον ελκύει.
Όπως κι αν το βαθμολογήσεις, είναι ένα φιλμ που έγραψε ιστορία, μια ταινία μνημείο μιας εποχής, έναν χρόνο πριν αποκαλυφθεί και ξεσπάσει η μάστιγα του Aids. Κατά τραγική ειρωνεία, η υπόθεση αφορά όχι τους ομοφυλόφιλους εν γένει, αλλά εκείνους της μάτσο υποκουλτούρας με τα δερμάτινα, που είχαν κάνει τρόπο ζωής το βραδινό ψωνιστήρι, αλλάζοντας τόσο συχνά συντρόφους, έτσι που ο ύπουλος ιός θα έβρισκε έδαφος για ιλιγγιώδη εξάπλωση. Ταινία προκλητική ακόμα και σήμερα, με βαριά σκοτεινή ατμόσφαιρα (το καλλιτεχνικό ατού της) και θολή ως προς τον βαθμό που ο ήρωας, βυθιζόμενος σε αυτή τη σχεδόν «δαιμονική θρησκεία του σεξ», σταδιακά αλλοιώνεται και, ίσως, μπαίνει κυριολεκτικά στον ρόλο. Από τον Γουίλιαμ Φρίντκιν του «Εξορκιστή», με πρωταγωνιστή έναν εξαιρετικό Αλ Πατσίνο.
Βαθμολογία:




Οι Δύο Ατσίδες και το Πονηρό Ποντίκι (Mousehunt, 1997)

Δυο αδέλφια κληρονομούν ένα ερειπωμένο σπίτι. Όταν μαθαίνουν για την αμύθητη αξία του, αποφασίζουν να το πουλήσουν. Ένα ποντίκι που ζει εκεί μέσα χρόνια, όμως, αποφασίζει να τους κάνει τον βίο αβίωτο.
Πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Γκορ Βερμπίνσκι που αργότερα έγινε διάσημος με τους «Πειρατές της Καραϊβικής», έχοντας εδώ το ατού του κωμικού διδύμου των Νέιθαν Λέιν και Λι Έβανς («Αθεράπευτα Αστείος»). Είναι ένας συγκερασμός της ιδέας του «Μόνος στο Σπίτι» με το σκοτεινό γοτθικό κλίμα του «Οικογένεια Άνταμς» και των ταινιών του Ζενέ («Αμελί»), με τη λογική ενός καρτούν με ζωντανούς ηθοποιούς. Τα δυο αδέλφια, λιγάκι «ούφο», σκαρώνουν παγίδες και το ποντίκι τούς τις γυρίζει μπούμερανγκ. Ο Λέιν θυμίζει κομμάτι Όλιβερ Χάνρτι, ίσως και Γκρούτσο Μαρξ, τα λεκτικά αστεία καμιά φορά χοντραίνουν και τα γκαγκ αφθονούν (συχνά, όχι πάντα) επιτυχώς, ενώ τα εκπαιδευμένα ποντίκια που επιλέχτηκαν όπως και τα ψηφιακά ανιματρόνικς της DreamWorks είναι άψογα. Η μόνη αντίρρηση είναι ότι ο σεναριογράφος δεν παίρνει θέση για το ποιον ή ποιους θα ευνοήσει ως χαρακτήρες.
Βαθμολογία:



Αποστολή Αυτοκτονίας (Cleanskin, 2012)

Ο Γιούαν είναι πράκτορας των βρετανικών μυστικών υπηρεσιών με αποστολή την καταδίωξη και τελική εξολόθρευση ενός βρετανού τρομοκράτη με ασιατικές ρίζες, πριν αυτός εκτελέσει αποστολή αυτοκτονίας.
O σχετικά φρέσκος άγγλος σκηνοθέτης-σεναριογράφος Χάντι Χάγιαγκ, ίσως λόγω της λιβανέζικης καταγωγής του, θέλει να συνδυάσει το θρίλερ τρομοκρατίας με το υπαρξιακό-κοινωνικό δράμα του τρομοκράτη της ιστορίας. Το πώς ο γεννημένος στην Αγγλία Ασιάτης μετατρέπεται υπό την επήρεια φονταμενταλιστών σε αμφισβητία του δυτικού συστήματος, ενώ παράλληλα βιώνει και προσωπικά προβλήματα σχέσης. Έτσι, η δράση διακόπτεται από φλας-μπακ και διαλόγους με τρόπο που θα ήθελε μεγαλύτερη σεναριακή μαεστρία ώστε να εξυπηρετηθούν και οι δύο στόχοι, της ψυχαγωγίας μέσα από το σασπένς και της απολογητικής ανάλυσης μιας στράτευσης, κάτι που θα ήταν ευκολότερο σε μια μίνι σειρά. Ωστόσο, η σκηνοθετική δεξιότητα δεν λείπει, ο Αμπίν Γκαλέγια στον ρόλο είναι καλός και ο Σον Μπιν, στον ρόλο του πράκτορα, όπως πάντα επιβλητικός. Στο καστ και η Σαρλότ Ράμπλινγκ.
Βαθμολογία:



Το Πάρτι της Καταστροφής (It`s a Disaster, 2012)

Τέσσερα ζευγάρια συναντιούνται για το καθιερωμένο τους μηνιαίο γεύμα, όταν η πόλη δέχεται μυστηριώδη επίθεση. Παγιδευμένοι στο σπίτι κι αβέβαιοι για τις τύχες τους, αυτοί οι φαινομενικά ήρεμοι άνθρωποι βγαίνουν εκτός ορίων.
Πρόκειται για μια απλοποιημένη μορφή θεάτρου του παραλόγου, κοντά, σχετικά, στο ύφος του «Εξολοθρευτή Άγγελου» του Μπουνιουέλ. Με λεπτό χιούμορ, ο σκηνοθέτης-σεναριογράφος Τοντ Μπέργκερ παρακολουθεί όχι τόσο έναν-έναν τους χαρακτήρες, όσο μια ολόκληρη μικροαστική νοοτροπία. Ενώ υποτίθεται ότι κάπου μερικά μίλια μακριά ίσως επέρχεται μια μαζική καταστροφή, οι ήρωες μας εξακολουθούν να αντιδρούν με τα γνωστά κλισέ που έχουν μεγαλώσει, πάνω στα καθημερινά τους προβλήματα. Διυλίζουν τον κώνωπα και καταπίνουν την κάμηλο. Όλα αυτά αποδοσμένα με μια ησυχία, χωρίς πραγματικές εξάρσεις. Είναι μια κάπως ευρωπαϊκή προσέγγιση που αξίζει τον κόπο. Στο καστ βρίσκουμε ηθοποιούς που εν πολλοίς αγαπούν τα πειράματα του ανεξάρτητου σινεμά: Ρέιτσελ Μπόστον, Κέβιν Μπρέναν, Ντέιβιντ Κρος, Τζούλια Στάιλς κ.α.
Βαθμολογία:




Γαμπρός για Κλάματα! (Peeples, 2013)

Οι Πιπλς είναι μια ευκατάστατη και πολύ αυστηρών ηθών οικογένεια, που τα μέλη της αποφασίζουν να βρεθούν όλοι μαζί στο Χάμπτονς για να γιορτάσουν την επανένωση της. Το ειδυλλιακό σκηνικό όμως διακόπτεται, όταν ο Γουέιντ Γουόκερ επισκέπτεται απρόσκλητος την οικογένεια, με σκοπό να ζητήσει το χέρι της κόρης τους.
Σκηνοθετικό ντεμπούτο της μέχρι τότε σεναριογράφου Τίνα Γόρντον Τσισμ (προστατευόμενης του Τάιλερ Πέρι) σε μια απολύτως αφροαμερικανική και γενικότερα απολύτως αμερικανική ταινία. Το σενάριο της ακολουθεί τη φόρμουλα, όλα είναι προβλέψιμα, όμως η επιμελημένη της σκηνοθεσία, με πυκνότητα και ρυθμό, όπως και το επιτελείο των πολύ κατάλληλων ηθοποιών, έφεραν ένα απολαυστικό αποτέλεσμα. Το μοτίβο του υποψήφιου γαμπρού που περνάει τα τεστ από τα πεθερικά ενισχύεται από την ταξική τους διαφορά, καθώς εκείνος είναι της εργατικής τάξης, ενώ το σόι παίζει στο τερέν του Λονγκ Άιλαντ. Εντέλει, ένα μικρού βεληνεκούς καλοφτιαγμένο φιλμ. Με τους εξαιρετικούς Γκρεγκ Ρόμπινσον, Ντέιβιντ Άλαν Γκρίερ, Κέρι Γουάσινγκτον κ.α.
Βαθμολογία:



Ντουέτο εν Δράσει (The Heat, 2013)

Η πράκτορας του FBI Σάρα Άσμπερν αναγκάζεται να συνεργαστεί με την αξιωματικό της αστυνομίας της Βοστώνης Σάνον Μάλινς, προκειμένου να συλλάβουν έναν ρώσο μαφιόζο μεγαλέμπορο ναρκωτικών.
Πολύ τυπική και στιλάτη ομοσπονδιακή πράκτωρ με φιλοδοξίες η μία, και η άλλη ευτραφής λέτσα αστυνομικίνα της Βοστόνης που είναι καπετάν φασαρίας και δεν ακολουθεί κανέναν κανόνα. Το γνωστό μοτίβο των δύο αταίριαστων ανθρώπων του νόμου, σε θηλυκή εκδοχή, έρχονται δυο προικισμένες ηθοποιοί, η Σάντρα Μπούλοκ και η Μελίσα ΜακΚάρθι, να το αποδώσουν με πολύ κέφι, πολλή όρεξη και σε άψογη χημεία μεταξύ τους. Το σενάριο της Κέιτι Ντίπολντ οδηγεί τον σκηνοθέτη του «Η Ιστορία του Ντέιβιντ», Πολ Φέιγκ, να ξεκινήσει αλά «Φονικό Όπλο» και να καταλήξει αλά «Pulp Fictionn». Το κωμικό στοιχείο έξυπνο, χωρίς πρεμούρα για δυνατό γέλιο. Όπως και να `χει, οι δυο ηρωίδες έχουν κότσια (και γλώσσα…) όπως οι άντρες και το σημαντικό είναι ότι πείθουν.
Βαθμολογία:




Clear History (2013)

Δύο υπάλληλοι εταιρείας συνεργάζονται στην κατασκευή ενός αυτοκινήτου. Ο ένας διαφωνεί με το όνομα του αυτοκινήτου και οδηγείται εκτός εταιρείας. Το αυτοκίνητο ξεπουλάει και ο δεύτερος πλουτίζει. Δέκα χρόνια μετά, οι δυο τους συναντιούνται τυχαία.
Η τηλεοπτική σειρά «Curb Your Enthusiasm» ανέδειξε τον Λάρι Ντέιβιντ σε κωμικό πρώτου μεγέθους, σαν αντίπαλο δέος στον παλιό Γούντι Άλεν, με τον οποίο συνεργάστηκε άλλωστε πριν λίγα χρόνια στο «Κι Αν σου Κάτσει;». Εδώ έχουμε το ίδιο σκεπτικό της σειράς τεντωμένο σε μέγεθος ταινίας. Ο έξυπνος που πάντα την πατάει ως βλάκας. Δεν είναι στο ύψος των καλύτερων επεισοδίων, αλλά δεν παύει να προσφέρει άφθονα γέλια με το γνώριμο ψύχραιμο στιλ σεναρίου κι ερμηνειών. Πάντα με τους ίδίους σεναριακούς συνεργάτες και πάντα με παρέλαση γνωστών ονομάτων σε μικρούς ρόλους (Κέιτ Χάνστον, Μάικλ Κίτον, Εύα Μέντες κ.α.), ενώ ο Τζον Χαμ (σειρά «Mad Men») αποδεικνύεται θαυμάσιος κωμικός. Στη σκηνοθεσία ο ανεξάρτητος Γκρεγκ Μοτόλα.
Βαθμολογία:




(0 κακή |















Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.
Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.