• ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...

  • Αριθμός ταινιών: 22316
  • Αριθμός συν/τών: 759967
  • Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Αφιερωμα


Τετ 16 Ιαν 2013

Κριτικές Σφηνάκια σε Πρώτη Μετάδοση


Η στήλη φιλοξενεί κριτικές σε μίνι χαρακτήρα, παλιών και νέων ταινιών, παντών ειδών, που ως τώρα δεν είχαν καθόλου κριτική στο cine.gr



Ο Καλύτερος (The Natural, 1984)
ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΔΡΑΜΑ

Σε ηλικία 14ων ετών, ο Ρόι Χομπς κατασκευάζει ένα «θαυματουργό» ρόπαλο του μπέιζμπολ από το ξύλο μιας πεσμένης βελανιδιάς. Πολύ γρήγορα, εντυπωσιάζει τους πάντες με τις επιδόσεις του και μετατρέπεται σε έναν από τους πιο υποσχόμενους παίκτες. Όμως, η μοιραία συνάντηση με μια μυστηριώδη γυναίκα γκρεμίζει τα όνειρα του.
Ο Μπάρι Λέβινσον είναι ικανός, όπως ο Σπιλμπεργκ, αν μη τι άλλο (όπως στο «Ο Πρόεδρος, ένα Ροζ Σκάνδαλο κι ένας Πόλεμος») στο να δίνει πάντα μια καλή χολιγουντιανή ταινία και στην εδώ περίπτωση κάνει μόνο αυτό. Συσσωρεύει όλη την ιστορία-αγιογραφία πάνω στον Ρόμπερτ Ρέντφορντ, συνθλίβοντας όλους τους δευτερεύοντες χαρακτήρες (με ερμηνευτές όπως ο Ρόμπερτ Ντιβάλ) και χρησιμοποιώντας την παλιά του αγάπη που επανέρχεται στο προσκήνιο (Γκλεν Κλόουζ) και τον γιο του μαζί της (για την ύπαρξη του οποίου μαθαίνει στο παρά πέντε), όλα για την εξυπηρέτηση της μυθοποίησης του ήρωα, του «Άσου» –ακόμη και το θέμα με το πάσχον στομάχι είναι φτηνιάρικο κόλπο. Και οι σκηνές, επίσης, του μπέιζμπολ δεν είναι ρεαλιστικές. Αλλά αυτή η συνταγή πιάνει στο κοινό.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



Ρώσικη Εστία (The Russia House, 1990)
ΚΑΤΑΣΚΟΠΙΚΟ ΔΡΑΜΑ

Κατά τη διάρκεια μιας συνδιάσκεψης βιβλίου, τρία χειρόγραφα που υποτίθεται ότι περιέχουν ρωσικά στρατιωτικά μυστικά καταλήγουν στα χέρια ενός Βρετανού εκδότη. Στη συνέχεια, ο εκδότης, ο οποίος γνωρίζει καλά τη ρωσική κοινωνία, θα αναγκαστεί να συνεργαστεί με τις αγγλικές μυστικές υπηρεσίες για να πιστοποιήσουν τη γνησιότητα των εγγράφων.
Στο κατασκοπικό σύμπαν των μυθιστορημάτων του Τζον λε Καρέ, αυτό που έχει σημασία είναι το ψυχολογικό δράμα, όχι η περιπέτεια αλά Φλέμινγκ. Έτσι, οι κινηματογραφικές μεταφορές απαιτούν πολύ προσεγμένα σενάρια, κάτι που δεν συνέβη στην εδώ περίπτωση, με τον θεατρικό συγγραφέα Τομ Στόπαρντ να μεταφέρει στο σενάριο ατελείωτους κουραστικούς διαλόγους, μην αφήνοντας περιθώρια στον σκηνοθέτη Φρεντ Σκέπισι να μιλήσει και πολύ με τις εικόνες – όχι πως δεν σώζεται κάπως το κλίμα του συγγραφέα. Από την άλλη μεριά, έχουμε ένα λαμπρό καστ όπου ο καθένας έχει ακριβώς τον ρόλο που του ανήκει. Σον Κόνερι ο αλκοολικός αντισυμβατικός εκδότης, Μισέλ Φάιφερ η Ρωσίδα που θα του ξυπνήσει τον έρωτα για κείνη και συνεπώς για τη ζωή ξανά, Τζέιμς Φοξ ο κλασικός φλεγματικός Άγγλος πράκτορας, Κλάους Μαρία Μπρααντάουερ ο αινιγματικός Ρώσος και δύο Αμερικανοί πράκτορες, οι Ρόι Σάιντερ και Τζον Μαχόνι. Υπόδειγμα μεταφοράς Λε Καρέ είναι το περσινό «Κι ο Κλήρος Έπεσε στον Σμάιλι» του Σουηδού Τόμας Άλφρεντσον.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



Ανεμοδαρμένα Υψη (Wuthering Heights, 1992)
ΔΡΑΜΑ ΕΠΟΧΗΣ

Μια νύχτα με καταιγίδα, ένα ταξιδιώτης βρίσκει καταφύγιο σε κάποιον απομονωμένο πύργο. Ένα φάντασμα εισβάλλει στο δωμάτιο του. Είναι η αφορμή για να ξετυλιχτεί η ιστορία του Χίθκλιφ και της Κάθι, δύο εραστών που έπεσαν θύματα του κοινωνικού ανταγωνισμού και του εγωισμού.
Τέταρτη σημαντική μεταφορά του σπουδαίου μυθιστορήματος της Έμιλι Μπροντέ, μετά τη διασκευή του 1970 (με τους Αν Κάλντερ Μάρσαλ και Τίμοθι Χάτον) και την πρώτη του 1939 (Μερλ Όμπερον και Λόρενς Ολίβιε) – αν υπολογίσουμε και την ισπανική απόδοση από τον Λουίς Μπουνουέλ το 1954. Στην παρούσα περίπτωση, πριν πιάσει την κάμερα ο σκηνοθέτης Πίτερ Κοσμίνσκι, έχει ήδη κάνει το λάθος να δεχτεί ως Κάθι μια Γαλλίδα ηθοποιό. Μπορεί η Ζιλιέτ Μπινός να είναι ταλέντο, αλλά εδώ χρειαζόταν μια βέρα Αγγλίδα. Το ρομαντικό πάθος της Κάθι είναι άγριο, κέλτικο, σχεδόν βάρβαρο, όπως άλλωστε και του Χίθκλιφ, που ο Ρειφ Φάινς μπορεί να αποδώσει. Η έλλειψη χημείας, παρά την ατμοσφαιρική κινηματογραφία, προσφέρει μια αξιοπρεπή σύνοψη αλλά όχι κάτι παραπάνω.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



City Hall (1996)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Ο ιδεαλιστής βοηθός του δημοφιλούς δημάρχου της Νέας Υόρκης διερευνά μια υπόθεση που εμπλέκει τη μαφία και την αστυνομία της πόλης. Γρήγορα, θα ανακαλύψει πως και το αφεντικό του δεν είναι τόσο «καθαρό» όσο πίστευε.
Τρεις δυνατοί σεναριογράφοι, ο Νίκολας ΠίλεγκιΤα Καλά Παιδιά»), ο Πολ ΣρέιντερΟ Ταξιτζής») κι ο Μπο ΓκόλντμανΆρωμα Γυναίκας») συνεργάζονται σε αυτό το πολιτικό θρίλερ, επεξεργαζόμενοι το πάντα ενδιαφέρον ζήτημα των ορίων στο πολιτικό παιχνίδι. Όσο καλές προθέσεις κι αν έχει κανείς, δεν επιβιώνει χωρίς να ρίξει νερό στο κρασί του. Το θέμα είναι πόσο! Και ο Αλ Πατσίνο ως ελληνικής καταγωγής δήμαρχος και ο Τζον Κιούζακ ως αντιδήμαρχος έχουν ερμηνευτική έμπνευση, ενώ η Μπρίτζετ Φόντα (δικηγορίνα) έχει τον άχαρο ρόλο στο μικρό ρομάντζο που προστίθεται ως «μαϊντανός». Θα μπορούσαν να πρόσθεταν περισσότερο από το κύριο υλικό της ίντριγκας. Πολύ καλοί και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες. Από τον Χάρολντ Μπέικερ του «Κωδικός: Μέρκιουρι» και του «Το Ερωτικό Αντικείμενο του Εγκλήματος».
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



Οι Πρωταθλήτριες (The Winning Season, 2009)
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΚΩΜΩΔΙΑ

Ο Μπιλ είναι παλιά δόξα του NBA, αλλά τώρα πια είναι αλκοολικός. Μια δεύτερη ευκαιρία για επιτυχία τού δίνεται όταν ο τοπικός γυμνασιάρχης τον κάνει προπονητή της ομάδας κοριτσιών. Πιο εύκολα βλέπεις τον Μπιλ να σέρνεται στα μπαρ, παρά να τριγυρνάει στα γήπεδα, αλλά αυτή την ευκαιρία δεν θα την αφήσει να φύγει εύκολα.
Μετά το κάπως όχι κακό αλλά «συγκινητικό» «Όταν Έφυγε η Γκρέις», ο σκηνοθέτης Τζέιμς Στράους μάς δίνει κάτι πιο ρεαλιστικό και κάπως δύσκολο, αφού το σενάριο που έγραψε δεν ξεφεύγει ως στόρι από τα συνήθη, όπου κάποιος ή κάποιοι που έχουν πάρει την κάτω βόλτα κερδίζουν (;) και πάλι τη ζωή μέσα από ένα αθλητικό στοίχημα. Υπονομεύει όμως τα κλισέ με τρόπο θετικό, παρέα με τον πρωταγωνιστή του, Σαμ ΡόκγουελMoon»), γυρίζοντας την πλάστιγγα στον, ας πούμε, αγγλικό ρεαλισμό, όπου ακόμη και η επιτυχία δεν υποδεικνύει αναγκαστικά και λύση των προβλημάτων στη ζωή. Ο ήρωας μας είναι συμπαθής χωρίς να είναι συμπαθής ως χαρακτήρας, αλλά επειδή είναι αληθινός κι όχι χολιγουντιανό εφεύρημα. Σε αυτό το ύφος κινείται και η σχέση του με τη βασική κοπέλα της ομάδας, όπως και με την κόρη του.
Βαθμολογία: 2.5/10 Stars2.5/10 Stars2,5/10 Stars (2.5/5)



Κομφούκιος (Kong Zi, 2010)
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ

Στην Κίνα του 6ου αιώνα π.Χ., πάνω στα ερείπια μιας αυτοκρατορίας που καταρρέει, ένας βαθιά σκεπτόμενος άντρας προσπαθεί να κάνει τη διαφορά, τόσο με τη διδασκαλία όσο και με τις πράξεις του.
Αποτίνοντας φόρο τιμής στον Κομφούκιο, με ευκαιρία τα 2.560 χρόνια από τη γέννηση του, οι Κινέζοι θέλησαν ταυτόχρονα να κοντράρουν το «Avatar» ως παραγωγή, αλλά αυτό δεν στάθηκε δυνατό, με αποτέλεσμα να περάσει το φιλμ απαρατήρητο στη Δύση. Ωστόσο, η σκηνοθέτιδα Μέι Χου κατάφερε να δημιουργήσει μια εντυπωσιακή επική βιογραφία, πλούσια σε κινηματογραφία, στην οποία ο πολύ γνωστός μας πρωταγωνιστής Τσόου Γιουν-Φατ καταφέρνει να δώσει έναν Κομφούκιο αληθινό, γήινο, όχι αγιοποιημένο, αλλά σε κάθε περίπτωση μια ισχυρή προσωπικότητα που διακρίθηκε όχι μόνο στη φιλοσοφία αλλά και στη στρατηγική του πολέμου, στη νομική και στη δημιουργία ηθικού συστήματος. Για την ακρίβεια, ήταν από εκείνα τα πνεύματα που σκέφτηκαν απολύτως σφαιρικά πάνω στην ανθρώπινη κατάσταση. Υπάρχει ένα «κρατικής» έμπνευσης πομπώδες, αλά Χόλιγουντ του 1950, κλείσιμο στο τέλος, αλλά μην ξεχνάμε ότι η Κίνα έχει ανάγκη να περάσει κι αυτή στο σινεμά την εθνική της ταυτότητα, τώρα που μεσουρανεί.
Βαθμολογία: 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars (3/5)



Twelve (2010)
ΔΡΑΜΑΤΙΚΟ ΘΡΙΛΕΡ

Ένας νεαρός μπλεγμένος με τη διακίνηση ναρκωτικών βλέπει την ήδη κλονισμένη ζωή του να απειλείται με κατάρρευση, όταν ο ξάδερφος του δολοφονείται κι ο κολλητός του συλλαμβάνεται για το έγκλημα.
Όταν έγραφε το ομότιτλο βιβλίο του ο Νικ ΜακΝτόνελ (από σόι συγγραφέων και δημοσιογράφων) ήταν… 17 χρονών, οπότε δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο από ένα ημερολόγιο βιωμάτων και παρατηρήσεων του περίγυρου του. Από την άλλη, ο Τζόελ ΣουμάχερΤο Φάντασμα της Όπερας», «Τηλε...Φονικός Θάλαμος») παίρνει ένα σενάριο από τον Τζόρνταν Μέλαμεντ και φτιάχνει μια ταινία τόσο γεμάτη από περιστατικά, πρόσωπα, νέα αστικά ήθη κι έθιμα, που μοιάζει πιο πολύ με πραγματολογικό κατάλογο της μοντέρνας ζωής παρά με ένα δράμα. Δεκάδες τύποι ναι, χαρακτήρες σε έρευνα… δύσκολο. Βέβαια, όλη αυτή η παρέλαση έχει το ενδιαφέρον της.
Βαθμολογία: 2/5 Stars2/5 Stars (2/5)



(0 κακή | 1/5 Stars μέτρια | 2/5 Stars2/5 Stars ενδιαφέρουσα | 3/5 Stars3/5 Stars3/5 Stars καλή | 4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars4/5 Stars πολύ καλή | 5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars5/5 Stars αριστούργημα)


 
 
Δεν υπάρχουν ακόμη σχόλια. Στείλτε το πρώτο!

Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.